REPAIR ATAP LAMA KENA MAKAN ANAI-ANAI KEPADA KEKUDA BESI BARU DAN ATAP METAL DECK KURANG DARI 5 HARI

Assalamualaikum w.b.t.

Salam sejahtera kepada semua masyarakat di Malaysia Khususnya
Alhamdulillah dan masuk biulan ke -3 tahun 2017, Kerja masih belum putus dan mendapat respons syang amat positif dari semua customer dan terima kasih kepada customer yang mempercayai saya memberi tanggungjawab untuk memasang dan membina kekuda besi serta atap di rumah tuan/puan
amanah yang diberikan akan saya laksanakan sebaik mungkin dan menganngap setiap rumah yang saya buat seperti rumah saya sendiri.

Kebelakangan ini selepas dari musim banjir, Anai-anai makin mengganas dan tiada jalan penyelesaian walaupun pelbagai cara (pest control dsbgainya) namun masih lagi merebak ke seluruh permukaan kayu di dalam rumah seperti siling dan kayu alang atau kekuda atap rumah bumbung lama.

Jika anda survey,untuk menukar atap lama kepada kekuda besi baru bukan sesuatu yang murah dan mudah. Perlukan kemahiran dan pengalaman yang tinggi kerana kerja di bahagian atap sangat rumit dan bahaya. Apabila tiba saat untuk merobohkan atau membuka atap lama dan kekuda kayu usang, kemahiran dan langkah kerja perlu teliti dan berhati-hati kerana jika tersilap langkah, akan jatuh dan mengalami kecederaan yang parah.

Disebabkan itu, Kos terutamanya menjadi satu beban atau masalah bagi pemilik rumah. Jika dikirakan kos untuk upah buka atap, buka kayu tanpa merosakkan siling adalah mustahil dan kerja yang lambat serta perlu berhati-hati. Kini saya ada jalan penyelesaiannya beserta bukti di bawah.

Kerja yang saya lakukan hanya mengambil masa 4 HARI!!!!!! termasuk buka atap lama,buka kekuda kayu lama dan pasang kekuda besi baru dan atap metal deck baru di Alor Gajah Melaka. Jika tuan puan berada di luar pada melaka pu boleh kerana mainpower serta saya sendiri boleh berada di seluruh semenanjung malaysia (kerja kuat)!!!

Kos tak sampai 20 ribu tak sampai 30 ribu...untuk keluasa lebih 1500 kaki persegi kos saya kira lumpsum semua buka kuda kayu,buka atap pasang kekuda besi pasang papan dan atap metal deck termasuk upah sekita 12-15 ribu sahaja (bergantung pada saiz rumah tetapi harga boleh nego ikut bajet) tetapi kualiti menjadi keutamaan saya. Jika anda dapat harga murah tapi kualiti barang rendah (pakai tak sampai 6 bulan dah bocor dan pudar cat) nanti 3-4 tahun nak kena tukar lagi adalah perkara yang sangat membazir.

Jika anda mendapat harga yang murah dan tak masuk akal, seeloknya kaji dahulu atau pergi kemana site sebelum orang tu pernah buat untuk melihat hasil kerja dan material (boleh cal saya minta bantuan percuma dan tak perlu saya buat pun tak apa sebab saya bantu ikhlas) dan kalau kurang berpuas hati seeloknya jangan ambil risiko. Dari nak jimat sikit, dah rugi besar (RAMAI YAN JADI MANGSA DAN SAYA LAH YAN SELALU TOLONG) tapi tak apa..sebab mereka yang menjadi mangsa tak follow blog saya sebelum buat.Jadi tak boleh salahkan diri sendiri atau orang lain,Allah dah tetapkan insyaAllah dipermudahkan kalau kita redha dengan ketentuannya.

Jika ada sebarang pertanyaan sila hubungi 019-9862086 segera atau whatsap pun boleh. dan

Sila like fb page : kekuda besi atap genting light weight roof trusses

Sebelum kerja dimulakan

atap asbestos alam dan kekuda kayu yang dimakan anai-anai

proses menurunkan atap lama (hari pertama)

kayu siling kesemuanya di makan anai-anai (hari pertama)

pagi hari ke-empat dah siap semua kerja kekuda besi dan atap

atap bahagian porch tuan rumah cakap kemudian sebab bajet terhad dan masih elok

bahagian tepi kiri dan siap sepenuhnya dan sekarang tengah finalize takut ade bocor or berlubang atap

alhamdulillah siap dalam masa 4 hari, orang melaka yang berdekatan boleh mari tengok hasil kerja

another view atap metal deck g28.alhamdulilah cuaca cerah, semalam hujan

hari ke-2 kerja kekuda besi dan pasang atap

100% siap kerja kekuda besi dan atap

Comments

  1. atap metal ni bising kan bila time hujan..tension..

    ReplyDelete
  2. Kalau pakai siling kapur blh kurangkan bunyi bising atau ganti metal deck yang ada span pu foam atau kepada atap genting

    ReplyDelete
  3. Kawasan Mana than ??
    Di Melaka boleh buat ke??

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

proses naik dan pasang atap genting di meru klang selangor

Upah pemasangan kekuda besi murah dan tenaga kerja mahir serta baik pulih rumah plaster dinding dan mengecat

KEKUDA BESI RANGKA ATAP GENTING JARAK KEKUDA 3 KAKI DI BUKIT GOH KUANTAN PAHANG