specialist light weight steel roof trusses kekuda besi ringan

Salam
saya specialist dalam pemasangan kekuda besi termasuk membekal peralatab kekuda besi dengan harga jauh lebih murah dari hardware dan proses penghantaran ke mana-mana lokasi di semenanjung malaysia

Kepakaran melebihi 10tahun dan kejayaan kami dalam pemasangan rangka besi termasuk atap di seluruh semenanjung dan hampir semua lokasi pembinaan kami merangkumi hampir keseluruhan semembanjung malaysia.

Hari ini,ramai di kalangan tuan rumah sudah mula beralih arah daripada kekuda kayu kepada kekuda besi.tapi adakah semua tukang atau kontraktor boleh memasang atau mereka bentuk kekuda besi?

Hampir 90% mengatakan ya..kami boleh..ya sekali tengok dah boleh buat..boleh cuba..dan macam2 jawapan yang asal boleh dapat menguntungkan mereka sedangkan beban yang bakal menimpa tuan rumah atau kontraktor di masa akan datang.

Jenis-jenis atau bentuk rangka kekuda


Berhati-hati jika ada yang mengatakan ya jika 'YA' tersebut hanya pengetahuan serba sedikit atau hanya tengok orang buat dan cuba buat-buat.

Sebenarnya setiap kekuda besi walaupun hanya menggunakan atap metal deck atau zink uroll bond/step euro perlu kiraan beban yang akan ditanggung oleh semua jenis kekuda kerana perlu dikira faktor ribut atau angin dan perlu di ambil berat tentang semua aspek keselamatan yang akan dilalui bertahun lamanya.

Disebabkan itu,perlukan ilmu dan pengalaman serta kiraan yang betul2 dari pakar atau specialist kekuda besi.kerana rumah yang kita bina itu untuk diduduki bertahun malah berpuluh tahun lamanya.




setelah pembinaan kekuda dan atap sama ada atap genting (concrete roof tiles or clay etc) dan pada mata kasar anda lihat kemas dan lurus..setelah siap pemasangan siling rumah atau siling kapur adakah anda yakin bahawa kekuda tersebut dapat menampung semua beban atap dan siling?

Adakah anda naik ke atas kekuda untuk lihat kekukuhan besi kekud?..walaupun nampak kesempurnaan di mata kasar anda tapi sebenarnya tidak dari segi aspek keselamatan dan tempoh ketahanan. Kerana beban tersbut tidak nampak dari mata kasar jika tidak menggunakan kiraan yang betul.sebab tukang yang tidak berpengalaman melaksanakan tugas bukan berdasarkan kiraan yang betul tapi berdasarkan saiz rumah yang dibuat.

perlu di ingat rumah kita tidak sama dengan rumah orang lain dari segi ukuran dan jarak beam.Jadi jangan kita fikir tukang tersebut buat rumah orang lain dan apabila buat rumah kita,tukang tersebut sudah pandai mengira kiraan beban yang bakal di tanggung.

Jadi apabila berlaku masalah kekuda bengkok atau melendut,yang kita tidak tahu.lama kelamaan akan runtuh dan tukang yang tidak berpengalaman tersebut akan lepas tangan.Maka kita akan menanggung segala kos kerugiaan.dan melibatkan nyawa isi rumah tersebut.Maka malam kita tidur tidak lena dengan memikirkan ketahanan kekuda yang telah siap.

Jadi jalan penyelesaian anda perlu merujuk kepada kami dan kami akan cuba selesaikan masalah tersebut sebaik mungkin dan akan memberi beberapa tips dan sedikit ilmu kepada tuan-tuan atau kontraktor samada yang sedang membina atau bakal membina sesebuah rumah untuk diduduki sampai bila-bila.

Sebarang pertanyaan anda boleh hubungi 0199862086 dan setiap pertanyaan akan saya jawab dan tentang harga tak perlu risau
lebih murah dan jimat InShaAllah

Sila like fb page : kekuda besi atap genting light weight roof trusses


Comments

Popular posts from this blog

proses naik dan pasang atap genting di meru klang selangor

Upah pemasangan kekuda besi murah dan tenaga kerja mahir serta baik pulih rumah plaster dinding dan mengecat

KEKUDA BESI RANGKA ATAP GENTING JARAK KEKUDA 3 KAKI DI BUKIT GOH KUANTAN PAHANG